Ugrás a fő tartalomra

Bajmóc, Csicsmány

Sziasztok. Legújabb bejegyzésünkben egy csodálatos várhoz kalauzolunk el titeket. Bátran állítjuk, hogy ez az egyik legszebb amely a környékünkön megtalálható. Megmutatjuk a várat kívülről belülről, a mellette lévő állatkertet, és még a közelben lévő híres Csicsmány falucskát is megnézzük.
Szlovákiai kirándulásunk során - amiről már készült 2 bejegyzésünk is (Nyitra, Trencsén) - a következő állomás Bajmóc volt. Trencséntől, ahol megszálltunk 1 órányi távolságra található.

Szlovákia egyik legrégebbi és legkiemelkedőbb emléke. Többször átépítették, több stílusban is. Utoljára Gróf Pálfi János Ferenc építette át a Loire-menti francia kastélyok mintája alapján közel 22 évig. A átépítést már nem élte meg. Nyugvóhelyét megtaláljuk a várban.

Egy kis parkon keresztül lehet megközelíteni a várat.

A sétány végén egy térképes segítséget is találunk, illetve már felbukkannak a vár tornyai is.

A kastélyt egy hatalmas őspark veszi körbe.

Kis tavacska, a hídon pedig rengeteg szerelmes pár lakatját megtalálhatjuk.

Szlovákia legöregebb fája, a hétszáz éves Mátyás király hársfa. Állítólag maga Csák Máté ültette a fát. Mátyás pedig előszeretettel költötte el az ebédjét a hárs hűst adó lombjai alatt.

A belépő a várba 9 euró, a fotózásért pedig 2 eurót kellett fizetni.  Kísérővel lehet csak végigmenni, viszont ez csak szlovákul van. Annyi pozitívum azért van, hogy kaptunk egy magyar nyelvű kis prospektust ami pár mondatot ír a termekről amelyeken áthaladtunk (ne lepődjetek meg ha nem a leírás szerinti sorrendben haladtok).

Legelőször a vár alatt lévő cseppkőbarlangot néztük meg. A várkút alja is itt található.

Nagyon érdekes volt a Keleti Szalon. Kínai és japán vázák díszítik a helységet.

A termek közül az egyik leghíresebb az Aranyterem. A mennyezetet borókafából faragták ki és aranyfüst díszítéssel látták el. 183 angyalfejecske néz le ránk, mindegyiknek más arckifejezése van.

A kastély belsejében még egy kápolnát is megnézhetünk, de csak a karzatról.

A Várudvaron található 26 méter mély kút.

A Kék Szalon nevét, a kék színű falfestés után kapta, ahol magyar királyok, királynők, lovagok és nemesek mellképei láthatók. A korláton pedig 3 kutyaszobor amelyek különböző emberi tulajdonságokat ábrázolnak.

Márványterem, padlózata sárga és fekete márványból készült. A gyöngyházdíszítésű asztal Japánból származik.

Ezeken a lépcsőkön azonnal elképzeltem ahogy a nagy ruhákban vonulnak le a  királynék :D

A Nagy Termet gazdagon faragott válaszfal osztja két részre. A legenda szerint gróf Pálfi a várat egy francia grófkisasszony részére építette át, akibe utazásai során beleszeretett. De a vár átépítése 22 évet vett igénybe és időközben a grófkisasszony máshoz ment feleségül. Bánata jeléül, Gróf Pálfi az egyik torony csúcsára tüskés koszorút helyeztetett.

Hunyadi-terem a vár legnagyobb helyisége. A terem legnagyobb ékessége a barokk stílusú csillár.

A Kripta legnagyobb szarkofágja a vár utolsó nemesi származású tulajdonosa, Gróf Pálfi János Ferenc nyugvóhelye. 1908. június 2-án hunyt el. Végrendeletében meghagyta, hogy halála után a vár múzeum formájában szolgáljon a nagyközönségnek.

A két kisebb szarkofág Gróf Pálfi szülei nyugvóhelyei.

Ez lett volna a vár bemutatója, természetesen minden termet nem sorolunk fel, csak a leghíresebbeket, de a vezetésen mindent meg lehet nézni majd :)

A vár után megnéztük a mellette lévő állatkertet. A belépő 7 euró volt, és kaptunk egy térképet is aminek a segítségével körbejártuk az állatkertet.  Az ország legrégebbi és egyben az egyik legnagyobb állatkertje is.

Néhány képet mutatunk a legérdekesebb állatokról. Hátha kedvet kaptok ti is :)

Itt nagyon jó képeket lehet készíteni ;)

Na jó talán ennyi kép elég is, szánjatok jó pár órát az állatkertre, nagyon sok állatot lehet megnézni nagyon közelről, miközben sétáltok a hatalmas ősfás parkban.

Végezetül még sétáltunk egyet a vár körül, a tüskés koszorút is megtaláltuk :)

Most pedig irány Csicsmány. Bajmóctól kb. 45 percre található ez a kis falucska.  Eredetileg bolgár lakosságú falu, számos fából épült házát díszítik cifra geometriai minták.

Érdekesek ezek a fehérrel festett minták a házakon.

Ha találkoztok ezzel a cicával nagyon barátságos és szívesen körbevezet titeket is a faluban :)

A falucska 655 m magasan fekszik. Mi épp akkor jártunk ott amikor kicsit esős, felhős idő volt. De nagyon szép látványt nyújtottak a felhők amik a hegyek között úsztak. A kép a falu felé vezető úton a hágónál készült.

Különböző állatokat is megtalálhatunk felfestve a házakra.

Érdemes még elsétálni a falu templomához...

... és a mögötte lévő temetőbe is.

A faluban található még egy múzeum és egy néprajzi kiállítás is. Mikor mi ott jártunk sajnos ezek zárva voltak.

A bejegyzésünk végéhez értünk. Annyit még el szeretnénk mondani ez a kis kirándulás egy tökéletes egynapos program lehet, felnőttnek és gyermeknek egyaránt.
Ha tetszett a bejegyzésünk kövessetek minket :)

V&J
Facebook : ITT

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Budapest 1. rész

Sziasztok! Budapestről, a mi csodálatos fővárosunkról lehetetlen lenne egy bejegyzésben írni, ezért úgy gondoltuk ez egy több részes sorozat lesz. Most egy laza 13 kilométeres sétával barangolunk a Duna két partján, mondhatjuk hogy a város egyik legszebb részén.

Slunj / Rastoke

Sziasztok! A mostani bejegyzésünk egy különleges helyet mutat be Horvátországban. A Plitvicei-tavak felé haladva,Karlovactól 50 kilométerre, található két folyó találkozásánál ( Slunjcica és Korana) Slunj. Egy vízesésekkel teli csodálatos kis városka.

Zrmanja-szurdok

Hali mindenki! Ebben a bejegyzésben egy különleges környéket szeretnénk ajánlani nektek,amivel egy Zadar környéki Horvátországi nyaralást lehet ízlés szerint fűszerezni egy 1 napos kirándulás keretein belül. Van itt szurdok, elhagyatott gyár, és egy eldugott paradicsomi helyen való fürdőzés is. :)