Ugrás a fő tartalomra

Slunj / Rastoke

Sziasztok!
A mostani bejegyzésünk egy különleges helyet mutat be Horvátországban. A Plitvicei-tavak felé haladva,Karlovactól 50 kilométerre, található két folyó találkozásánál ( Slunjcica és Korana) Slunj.
Egy vízesésekkel teli csodálatos kis városka.

Sokan nevezik ezt a városkát Plitvice előszobájának is. Mi a Horvátországi nyaralásból hazefele menet ugrottunk be megnézni. Egy jó pár órás kikapcsolódást biztosít egy csodálatos helyen.

Térképen itt találjátok

Az autót a templom közelében lévő parkolóban tettük le és gyalog indultunk el felfedezni a helyet. Itt ingyenes a parkolás, Rastoke bejáratánál már fizetős.

(katt. a képekre a nagyobb felbontásért )

Legelőször ezt a hihetetlen színű vizet és a vár romjait láttuk meg. Fel is sétáltunk a várhoz.

A várat éppen újítják fel úgyhogy sok látnivalót nem nyújt, be nem lehetett menni, úgyhogy mentünk is tovább.

Ezen a hídon is átsétáltunk :) Alatta épp kötéltáncosok szórakoztak a pillérek közé kifeszített kötélen egyensúlyozva a víz felett.

Nagyon hangulatosak a házikók, a többségben van kiadó szállás is ha valaki több napot szeretne maradni. Ez a rész még nem belépős.

Ameddig a szem ellát vízesés *.* Akár kávézhatunk is fölötte.

Amikor már azt hittük láttuk a hely nagy részét, akkor jöttünk rá hogy igazából még csak itt kezdődik. 30 kuna/ fő a belépő, de ami bent vár az maga a csoda. Most meg is mutatjuk!

Találunk itt szebbnél szebb vízeséseket, vízimalmot, és egy igazi tündérkertben is sétálhatunk. Sőt még egy szurdok és egy barlang is van, illetve egy etno múzeum.

A bejárat után rögtön megnézhetjük hogyan működik egy vízimalom.

Továbbhaladva megtaláltuk a tökéletes helyet egy kis pihenésre.
Érdekesség, hogy itt is forgattak Winnetou-t. Ezen a területen volt az indián falu és a kocsma. Mi sem igazolhatná ezt jobban mint egy   totem oszlop a tisztás közepén:

A képek nem adják vissza a szépségét...élőben kell látni!

Ezután bukkan fel (haha) a Slap Buk. A "Buk" vízesés arról a hangról kapta a nevét amivel a vízesés alázúdul. Nevezhetnénk akár Szivárvány vízesésnek is, ugyanis az aljánál a vízpermetre sütő nap szépen odavarázsol nekünk egyet.
Ez a legnagyobb vízesés amúgy Rastoke területén.

Ez pedig már a Slap Hrvoje. Ez a vízesés arról a férfiról kapta a nevét aki réges-rég itt vetette alá magát.

Továbbhaladva egy etno múzeumot is megnézhetünk.

Vilina Kosa azaz a Tündérhaj vízesés. A legenda szerint itt tündérek is élnek.

Ezeken a lépcsőkön pedig már a következő állomáshoz lehet lejutni,a barlanghoz, vagy hívjuk inkább szurdoknak. Ezt mindenki saját felelősségre teheti meg. Elég kicsi a lépcső és szűk is,de megéri...

Lefelé menet ha jól figyeltek akár tündéreket is láthattok ;)

Ha leértek a lépcsőn még ezen a kis barlangon is át kell menni.

... és ez fogad a másik oldalon.

Ha visszasétáltunk érdemes meglesni a miniatűr tündérkertet.

Ha összegezni kellene, Slunj (azon belül is Rastoke-t) egy különlegesen csodaszép hely, amit mindenkinek érdemes egyszer megnéznie ha arra jár. Kár hogy a bejáratnál nem tudtunk képeslapot venni...de a főút melletti tourinform-ban van kis füzet szép képekkel.

És a végére tartogatunk még egy szuper tippet, ami ugyan pont nem itt van, de nem kevésbé érdekes!
Ha már úgyis Karlovacon keresztül utaztok,álljatok meg Turanj nevű külvárosában, ahol az út mellett van egy délszláv háborús szabadtéri múzeum. Itt egy nagy területen tankok és repülők vannak kiállítva. Szerintünk nagyon érdekes és látványos (utóbbira ékes példa egy légvédelem által lelőtt repülőgép roncsa). Meg is mutatjuk pár képen.

A helyszínen találtok leírást a háborúról, és az eszközök pontos típusáról is.
A belépés ingyenes.

V&J

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Budapest 1. rész

Sziasztok! Budapestről, a mi csodálatos fővárosunkról lehetetlen lenne egy bejegyzésben írni, ezért úgy gondoltuk ez egy több részes sorozat lesz. Most egy laza 13 kilométeres sétával barangolunk a Duna két partján, mondhatjuk hogy a város egyik legszebb részén.

Zrmanja-szurdok

Hali mindenki! Ebben a bejegyzésben egy különleges környéket szeretnénk ajánlani nektek,amivel egy Zadar környéki Horvátországi nyaralást lehet ízlés szerint fűszerezni egy 1 napos kirándulás keretein belül. Van itt szurdok, elhagyatott gyár, és egy eldugott paradicsomi helyen való fürdőzés is. :)