Ugrás a fő tartalomra

Visegrád

Sziasztok!
Esztergom után meglátogattuk Visegrádot,a Dunakanyar szívében elterülő egyik legkisebb városunkat. De amilyen kicsi annyira sok látnivaló van amiből mi jó párat megmutatunk.

Mielőtt odaértünk volna megálltunk Dömösnél. Nagyon jó képeket lehet készíteni itt is a Dunáról. Ha tehetitek álljatok meg. ☺

(katt a képekre a nagyobb felbontásért!)

Egy kis segítség :)

Hamarosan pedig megérkeztünk Visegrádra. Az autót a Sibrik-domb(P) környékén tettük le, innen jártuk be a környéket. Azért is érdemes itt letenni mert itt ingyenes, a várnál és a bobnál fizetős.

Rögtön a parkoló mellett egy római erőd maradványait nézhetjük meg (1). Már innen is szép a kilátás.

A Fellegvárhoz (2) autóval is fel lehet menni a Panoráma úton, de mi  gyalogúton (Viktorin-sétány) közelítettük meg. Ez ugyan meredek volt, de szép erdős tájon vitt.

Vár belépő: Teljes árú (felnőtt)  : 1700 Ft
Panoptikum nélküli teljes árú : 1400 Ft

Csodálatos kilátás nyílik a Dunakanyarra:

Az oklevelek szerint a várat IV. Béla építtette.

Érdemes körbejárni, minden irányba megcsodálni a kilátást, benézni a termekbe, láthatjuk például a Szent Korona mását is.

Miután kinézelődtük magunkat elindultunk délnek az erdei ösvényen, a város, ill. a kálvária(3) felé menet elkészült a kedvenc képem. ❤

Keresztelő Szent János Római Katolikus Plébániatemplom

A templom mellett elhaladva bejutunk a város szívébe. A tourinform-ot érdemes felkeresni további program-ötletekért, ill. mellette közvetlenül a kézműves udvart ahol fagyizhatunk, vagy épp jó áron ehetünk ebédet.

Itt találhatjuk a Duna-parton az aranyos kis Mária Kápolnát(4) is. Itt érdemes kicsit megpihenni a padokon, esetleg lemenni a vízhez.

Továbbhaladva elérünk a Királyi Palotához(5). Mi ezt most időszűke miatt kihagytuk. (Fun fact: az itt található Herkules-kút van az ezres bankjegy hátulján)

A város határához érve pillanthatjuk meg IV.Béla szobrát(6) és a városkaput. Mi itt fordultunk vissza hogy fellépcsőzzünk a következő látnivalóhoz.

A Görgey-lépcsőn felmászva az elhagyatottnak tűnő Pálffy-kastély mellett sétáltunk el.

Majd megérkeztünk a Salamon-toronyhoz(7). Ispáni szálláshely és katonai erődítmény volt. Szintén látogatható belépő fejében, viszont az erkélyen nem láttunk embereket, szóval elképzelhető, hogy oda nem engednek ki (még).

Utolsó látnivalónk a Bobpálya felől megközelíthető Zsitvay-kilátó volt. Innen a Dunakanyar csodálatos látványa tárul a szemünk elé. Belépő:Felnőtt: 400 Ft

Tipp: Ha már Visegrádon jártok a bobozást se hagyjátok ki.
500 Ft/siklás + a parkoló is fizetős (egész pontosan napidíjas, 16óra után kedvezményes).

Végezetül pedig ismét Dömös de már naplementében!

V&J

Megjegyzések

1. Tavaly májusban ugyanezt az útvonalat jártuk be mi is Visegrádon. <3 Jó volt felidézni a képek láttán a saját emlékeinket is. :)

1. Csodálatos hely :) Örülök,hogy tetszett a bejegyzésünk.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Budapest 1. rész

Sziasztok! Budapestről, a mi csodálatos fővárosunkról lehetetlen lenne egy bejegyzésben írni, ezért úgy gondoltuk ez egy több részes sorozat lesz. Most egy laza 13 kilométeres sétával barangolunk a Duna két partján, mondhatjuk hogy a város egyik legszebb részén.

Slunj / Rastoke

Sziasztok! A mostani bejegyzésünk egy különleges helyet mutat be Horvátországban. A Plitvicei-tavak felé haladva,Karlovactól 50 kilométerre, található két folyó találkozásánál ( Slunjcica és Korana) Slunj. Egy vízesésekkel teli csodálatos kis városka.

Zrmanja-szurdok

Hali mindenki! Ebben a bejegyzésben egy különleges környéket szeretnénk ajánlani nektek,amivel egy Zadar környéki Horvátországi nyaralást lehet ízlés szerint fűszerezni egy 1 napos kirándulás keretein belül. Van itt szurdok, elhagyatott gyár, és egy eldugott paradicsomi helyen való fürdőzés is. :)