Ugrás a fő tartalomra

Budapest 1. rész

Sziasztok! Budapestről, a mi csodálatos fővárosunkról lehetetlen lenne egy bejegyzésben írni, ezért úgy gondoltuk ez egy több részes sorozat lesz. Most egy laza 13 kilométeres sétával barangolunk a Duna két partján, mondhatjuk hogy a város egyik legszebb részén.

Az autót a Műegyetem rakpartnál tettük le. Pont szemben álltunk meg az 56-os emlékművel:

(Katt a képekre a nagyobb felbontásért)

Innen haladtunk tovább a Szent Gellért térre (háttérben a híres fürdő, jobbra a Gellért-hegy)

Itt meglestük közelebbről a 2003-ban átadott Forrásházat

Illetve elsétáltunk a Szabadság híd mellett.

Érdekesség, hogy ez volt a negyedik fővárosi híd (1896). A képen amúgy láthatjátok az Ínség Sziklát is, ami csak alacsony vízállásnál bukkan elő.

Sétánk közben felfigyeltünk egy turbó mód száguldozó piros csónakra. A weboldaluk szerint 7e Ft-ba kerül egy fél órás túra. Biztos jó móka :)

Ezen az útvonalon található a főváros számtalan fürdőjének egy további tagja, a Rudas Gyógyfürdő is.

Az Erzsébet híd Budai hídfőjénél fellépcsőztünk a Szent Gellért-szoborhoz.
Innen csodás kilátás nyílik az Erzsébet hídra, illetve a Budai várra. A Szabadság szobor nekünk most kimaradt, na de majd legközelebb.

A híd érdekessége, hogy a II. világháborúban felrobbantották a németek, és az új hidat 1964-ben adták át. A nevét megjegyezhetjük onnan, hogy a fehér az elegancia színe.

Tényleg pazar a kilátás a szobor mellől. :)

A másik oldalt lesétáltunk és célba vettük a Budai várat. Útközben azért még találtunk egy két érdekességet!

A Rácz Fürdő mellett elsétálva az Alexandriai Szent Katalin templomhoz - vagy más néven a Tabáni plébánia - jutottunk.

A Várkert Bazárnál egy I. világháborús kiállítást is megnézhetünk, ha időnk engedi. Impozánsak a szobrok előtte - egy fotót mindenképp megérnek.

Mivel nagyon szép időnk volt, inkább továbbmentünk és felsétáltunk megnézni a neoreneszánsz kertet. 2014-ben fejezték be a Várkert Bazár felújítását.

Tényleg nagyon szép és hangulatos :)

Innen felmásztunk a Budai várhoz. Érdekesség, hogy a Budai Várnegyed fent van az UNESCO Világörökség listáján is.

Nemrég nyitottak meg újabb részeket, úgyhogy aki régebben járt itt, érdemes újra felkeresni.

Mindkét irányba lenyűgöző kilátás tárul elénk.

Turul szobor sasolja a várost

A Budai várban épp Frida Kahlo kiállítás volt. Meg kismillió turista :)

Továbbá sörfesztivál is, így a sok bódé kicsit elrontotta az összképet, de mindenképp nézzünk be a belső udvarba is!

Ha valaki esetleg nem szeretne gyalogolni használhatja a siklót is a feljutáshoz a Clark Ádám térről. :)

A vár és a Sándor-palota.

Innen ha szeretnétek tovább lehet sétálni a Halászbástyához, mi azonban most a Lánchíd irányába mentünk, hogy megnézzük a Parlamentet.

Ami a legrégebbi és a legismertebb híd a Dunán (1849). Építését gróf Széchenyi István kezdeményezte. Ezt a hidat is felrobbantották majd újraépítették.

A Magyar Tudományos Akadémia épülete a Széchényi István téren

Retró villamos

Ez pedig már József Attila szobra a Kossuth téren.

A világ harmadik legnagyobb parlamentje és szerintünk a legszebb :)

Pont odaértünk az aznapi zászló leeresztésre.  Ha szeretnétek látni kb. negyed 7 - fél 7 között legyetek a Kossuth téren.

Néprajzi Múzeum a tér másik oldalán

Még pár kép és egy naplemente várt minket itt.

Elindultunk visszafelé, csak most a pesti oldalon mentünk, a Váci utcán , és a Szabadság hídon keresztül.

Szent István bazilika

Óriáskerék az Erzsébet téren (2700 Ft egy felnőtt jegy aki kipróbálná)

Közben szépen ránk esteledett. Jöhetnek az esti fények - Képen a Váci utca.

I. számú Vásárcsarnok a Szabadság híd pesti hídfőjénél

Úton vissza a kocsihoz. A hídra amúgy tilos felmászni. Viszont gyakran szerveznek pikniket ide amikor lezárják a hidat a forgalom elől és lehet jógázni stb.

Ez lett volna egy nap Budapesten. Azt hiszem nagyon sok mindent sikerült megnéznünk, de még sok érdekességet tartogat a város.

Ha tetszett a bejegyzésünk kövess minket Facebook-on, nehogy lemaradj egy újabb csodás helyről.

V&J

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Slunj / Rastoke

Sziasztok! A mostani bejegyzésünk egy különleges helyet mutat be Horvátországban. A Plitvicei-tavak felé haladva,Karlovactól 50 kilométerre, található két folyó találkozásánál ( Slunjcica és Korana) Slunj. Egy vízesésekkel teli csodálatos kis városka.

Zrmanja-szurdok

Hali mindenki! Ebben a bejegyzésben egy különleges környéket szeretnénk ajánlani nektek,amivel egy Zadar környéki Horvátországi nyaralást lehet ízlés szerint fűszerezni egy 1 napos kirándulás keretein belül. Van itt szurdok, elhagyatott gyár, és egy eldugott paradicsomi helyen való fürdőzés is. :)