Ugrás a fő tartalomra

Paklenica Nemzeti Park

Halihó!
Ebben a posztban egy, a Horvátországi Velebit hegylánc tenger felőli oldalán található 712 méter magas hegycsúcsra - becses nevén az Anića kuk-ra - barangolhattok el velünk.  Nem hangzik magasnak, de mivel közel tengerszintről indulunk, így meg fogunk izzadni rendesen mire felérünk, de a panorámáért megéri! A beszámoló végén pedig a tenger mellett még a naplementében is fürdőzhetünk.

A Zadartól 30km-re található Paklenica Nemzeti Park ideális úticél azoknak akik szeretnének egy kicsit mást is megtapasztalni a tengeren kívül, és kirándulni egy jót. Ez egyébként a sziklamászók paradicsoma is egyben, rengeteg kiépített különböző nehézségű utat találhatnak itt azok akik ezt az extrém sportot űzik. Talán a három legfontosabb dolog ami kelleni fog a túrához, az egy jó bakancs ami bírja az éles köveket, egy kalap a nap ellen, és sok víz! Illetve azt sem árt leszögezni már az elején hogy nem egy egyszerű sétagaloppról lesz itt szó - igaz nincs benne via ferratás rész, de a csúcs előtti szakasz éles sziklái megkövetelik a körültekintő közlekedést. Szóval kalandos a feljutás na.. :)
(az út egyébként a kocsitól való indulástól a visszaérkezésig nagyjából 7 órát vett igénybe nekünk, de ebbe benne volt sok fotózás és a bunkerben való nézelődés is)

(katt a nagyobb felbontásért)
 Google maps link: https://goo.gl/maps/KtP5mBeoBgq
A park bejáratát Starigrad település felől találjuk. Lesz egy kis épület ahol a park belépőt (30kuna) tudjuk megváltani, illetve érdemes a kocsihoz parkolójegyet (10kuna) is váltani, így megspórolhatunk pár km gyaloglást. TIPP: van magyar nyelvű prospektus is.

Utunk kellemes sétával kezdődik. Hamarosan elérünk egy kis boltot, illetve egy bunkert, ahova érdemes betérni - nem csak a hűs levegő miatt, hanem mert találunk egy fotókiállítást is, illetve a sziklamászás fortélyait is elsajátíthatjuk (mini mászófal, filmvetítés, csomókötés), és a hegyimentőket is biztosíthatjuk empátiánkról egy gomblenyomással.

Visszafelé nézve a látvány. Jobb oldalt a bunker kijárata.

Na és vajon mit forgattak a környéken? Hát a Winnetou-t :)

A tájat elnézve nem meglepő...

Közben elérjük az elágazást, ahol kijövünk a szurdokból és elindulunk az Anica Kuk felé.

Van egy pár mászós útvonal

Keresztezvén a szurdokban csörgedező patakot találjuk ezt a kis vízesést. Arc és lábmosásra kiváló. Jól becsüljük meg mert több vízforrás nem lesz felfelé menet.

Innentől aztán elég erős hegymenetbe kapcsol az ösvény.

Impozáns tömbök

Az érzés amikor már közel 2 órája jössz és meglátod hogy aha, az lenne ott a csúcs, oda kell még felmászni...

Viszont ilyen látvány fogad minket ha a másik irányba is elnézünk

Ééés akkor kezdődik a sziklamászós rész. Szóltunk előre hogy nem lesz egyszerű menet...:) Ez itt az út...a piros jelzést kell követni (néha nem egyszerű észrevenni hol folytatódik / kanyarodik). Azért sisak meg kötél nem kell, a fenti úriemberek hegymászós útvonalon jöttek fel.

Már közel a csúcs

Előző képen már látszódott a ládika ahova beírhatjuk magunkat hogy itt jártunk

A táj jellegzetes növénye (peremizs)

Meghódítottuk! :D

Kilátás a csúcsról, jobb oldalt Zadar felé vezető hidakkal

Gyönyörű a panoráma mindkét irányba:

Velebitek

Hát ennyi lett volna a mostani kalandtúránk. Aki nem szeretne hegyet mászni (vagy nem épp ezt) annak sok más túraútvonal is a rendelkezésére áll a parkban (egész pontosan 150km kialakított ösvény és út). Ehhez a recepción beszerzett prospektusból kaphatunk ötleteket (van még itt néprajzi múzeum, malom, kilátó, erőd, barlang stb.). Jó túrázást mindenkinek! :)

Ez pedig már Paklenica látképe a tenger mellől. Tökéletes hely kipihenni a nap fáradalmait és megnézni a naplementét ennek a kis Starigrad melletti félszigetnek a strandjáról:

V & J

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Budapest 1. rész

Sziasztok! Budapestről, a mi csodálatos fővárosunkról lehetetlen lenne egy bejegyzésben írni, ezért úgy gondoltuk ez egy több részes sorozat lesz. Most egy laza 13 kilométeres sétával barangolunk a Duna két partján, mondhatjuk hogy a város egyik legszebb részén.

Slunj / Rastoke

Sziasztok! A mostani bejegyzésünk egy különleges helyet mutat be Horvátországban. A Plitvicei-tavak felé haladva,Karlovactól 50 kilométerre, található két folyó találkozásánál ( Slunjcica és Korana) Slunj. Egy vízesésekkel teli csodálatos kis városka.

Zrmanja-szurdok

Hali mindenki! Ebben a bejegyzésben egy különleges környéket szeretnénk ajánlani nektek,amivel egy Zadar környéki Horvátországi nyaralást lehet ízlés szerint fűszerezni egy 1 napos kirándulás keretein belül. Van itt szurdok, elhagyatott gyár, és egy eldugott paradicsomi helyen való fürdőzés is. :)