Ugrás a fő tartalomra

Zadar

Sziasztok!
Az idei nyaralásunk fő helyszíne Zadar volt. Számomra egy nagy álom vált valóra amikor is sétálhattam a csodás Óvárosában, és láthattam a híres zadari naplementét (V). Szeretnénk Veletek is megosztani az itt átélt élményeket, ezért most bemutatjuk nektek Zárát.

Zadar Horvátország egyik legnépszerűbb városa amit rengetegen felkeresnek (köztük nagyon sok magyar). Csodálatos Óvárosa egy kis szigetre épült.
Térképen a látnivalók

Az autót mi ebben a parkolóban tettük le: https://goo.gl/maps/DkskLRxsaW32 - itt nincs parkolási díj, és közel van a belváros is.

Pár perc séta után megérkezünk az 1543-ban épült reneszánsz Városkapuhoz - rajta a Velencei Köztársaság jelképével, a szárnyas oroszlánnal:

(katt a nagyobb felbontásért)

A kapu után jobbra találunk egy lépcsőt, mi ott mentünk fel az Öt-kút teréhez. Ez egy jó kiindulópontnak tűnt a belváros felfedezéséhez.

Kapitány torony a tér bal oldalán - ott jártunkkor sajnos nem lehetett felmenni.

Jobbra egy szép zöld parkot (Ledana) találunk, érdemes benézni (este a környék megtelik szórakozó fiatalokkal, mivel itt több szórakozóhelyet is találunk).

A központ felé elindulva szembejön velünk a történelem.

Csodálatos épületek vannak...

Továbbhaladva elérünk a Népek-terére. Itt található a Városháza (1.kép), és az Óratorony (2.kép)

Utunk a Kalelargán, azaz Zadar főutcáján vezetett át. Iszonyatosan forgalmas, számtalan üzlet és kávézó található itt, a végén pedig a híres Katedrális ami már ezen a képen is felsejlik. Mi sem bizonyítja jobban az utca hatalmas forgalmát mint a fényesre koptatott utcakövek - érdemes óvatosan lépkedni, alapból nagyon csúszósak, hát még ha esik is.

Ezek pedig már Zadar ismertető jegyei: a Katedrális és a Szent Donát körtemplom. Érdemes felmenni a toronyba, csodás kilátás nyílik az Óvárosra. Este 10-ig lehet felmenni és a belépő: 15kuna.
TIPP: menjetek fel mikor még világos van, majd várjátok meg amíg besötétedik. Megéri! ;)

Kilátás a Katedrálisból (épp egy vihar közeledett, sikerült pár villámot is fotózni hosszú záridővel)

Mi itt néztük a téren a Horvátország-Oroszország negyeddöntőt is, amin természetesen nyertek a horvátok. Felejthetetlen élmény volt. :)
Megj.: Mint egy helyitől megtudtuk a meccs közben, a Zadarsko sört igazából nem is itt készítik (úgyhogy nyugodtan maradhatunk a Karlovacko-nál). De ha már bolt, vegyünk Mikado rizses csokit, Cedevita italport, Strudle sütit, és szalonnát(!).

A templom előtt találhatóak az egykori Fórum romjai.

Múzeum szintén a Fórumon.

Ésssss a várva várt naplemente ❤
Tényleg hihetetlen.

A sziget végében találjuk a híres Tengeri orgonát és a Nap köszöntését. Az orgonáról nincs képünk (nem sok minden látszik belőle, egy átlagos lépcsőnek tűnik) de érdemes leülni és hallgatni a tengert :)

Menjetek be este is a városba sétálgatni, vacsorázni, fagyizni, vagy csak megnézni az éjszakai fényeket, illetve keressétek fel az tourinfót hasznos prospektusokért, ötletekért:
A városban egyébként több helyen reklámoznak hosszabb-rövidebb hajóutakat pl. Kornati-ra. Azt mondják lehet alkudni is, sok helyen magyarul is tudnak. Mi nem próbáltuk ki most, inkább a környéket fedeztük fel.

A városnézés mellett természetesen a strandolás, napozás sem maradhatott ki.
Mi két strandot néztünk meg a közvetlen közelben. Az egyik a szállásunkhoz közeli Borik strand:
 Ez igazából semmi extra, lehet pár vízi sportot kipróbálni mint a gliding, banánozás, jetski (de ezt kb minden nagyobb strand hozta).

Jó tanács: Mi szépen átsétáltunk a szálloda mellett a strandhoz, ami mint utólag kiderült fizetős,de befelé senki sem talált meg minket :D Bal oldalt viszont van az ingyenes, nyugodtabb (értsd kevesebb ember) rész, oda érdemes menni (Puntamika):

Búvárkodni is jobban lehet itt, van látnivaló. Annyi hogy nagyobbak a hullámok, de ezt pont kapóra jön ha van nálunk egy Bodyboard deszka. :)

Igaz itt végig ilyen köves, de tényleg nagyon kevesen voltak, és vannak kialakított részek ahol kiszedték a köveket egy kis körben a helyiek.

A másik strand amit felkerestünk Diklóban volt, itt találjátok :  https://goo.gl/maps/ga7LXAqxoBS2

Ez sokkal nyugisabb, igaz kicsit autózni kell érte, de megéri. Lehet búvárkodni, és van egy csomó árnyék a fa alatt, ingyenes, nagyrészt helyiek járnak ide. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk. :)
Még ilyen kis rákokat is láttunk.

Ez a stég a kedvenc napozó helyem! :)

Ez lett volna a bemutatónk Zadarról. Csak ajánlani tudjuk, ha ide terveztek nyaralást. Csodálatosan szép hely, mind a tenger, mind pedig az Óvárosa. Nincs vészesen messze, autóval könnyen megközelíthető, és útközben illetve a környéken sok plusz látnivalót is célba lehet venni - például ha a Plitvicei-tavak felé jövünk (és akkor még a tetemes autópálya-díjakon is spóroltunk).

Mint mindig most is adunk pár extra tippet hogy mit érdemes még megnézni ha már ott vagytok.

1. Nin
Nin, Európa legromantikusabb úti célja, áll a prospektusokban. Zadartól 15 km távolságra van, Horvátország legrégebbi települése, telis-tele régi épületekkel. Homokos strandja van amiről talán a leginkább ismert. Érdemes egy napot eltölteni itt, fürödni és megnézni az (amúgy elég pici) várost. Ha időtök engedi akkor a helyi só múzeum is egy érdekes program lehet.

Néhány kép kedvcsinálónak:

A világ legkisebb Szent Kereszt temploma.

És a homokos part. Mellette van fizetős parkoló (napijegy 30 kuna), ahol mi is letettük az autót. Maga a strand ingyenes.
TIPP: napernyő, piknik pléd mindenképp legyen nálunk, hihetetlen forró tud lenni a homok, és nem nagyon van árnyék a parton.

A só múzeumban épp nyílt nap volt mikor ott jártunk. A parcellák között (ahol tengervizet párologtatnak) kis utakon, pallókon sétálhatunk, és táblákról informálódhatunk az itteni növény és állatvilágról.

Nin másik nevezetessége ez a kis templom az út mellett. Ha Zaton irányából mentek Ninbe, balra fogjátok megtalálni egy domb tetején, előtte parkolási lehetőség van.

2. Vir
Igaz mi csak a hídig mentünk, ez csak szimplán látványos, de egy képért érdemes megállni itt - meg hogy elmondhassunk jártunk itt is... :)

Ha tetszett a bejegyzésünk kövess minket Facebook-on is,  nehogy lemaradj egy újabb csodás helyről.

V&J

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Budapest 1. rész

Sziasztok! Budapestről, a mi csodálatos fővárosunkról lehetetlen lenne egy bejegyzésben írni, ezért úgy gondoltuk ez egy több részes sorozat lesz. Most egy laza 13 kilométeres sétával barangolunk a Duna két partján, mondhatjuk hogy a város egyik legszebb részén.

Slunj / Rastoke

Sziasztok! A mostani bejegyzésünk egy különleges helyet mutat be Horvátországban. A Plitvicei-tavak felé haladva,Karlovactól 50 kilométerre, található két folyó találkozásánál ( Slunjcica és Korana) Slunj. Egy vízesésekkel teli csodálatos kis városka.

Zrmanja-szurdok

Hali mindenki! Ebben a bejegyzésben egy különleges környéket szeretnénk ajánlani nektek,amivel egy Zadar környéki Horvátországi nyaralást lehet ízlés szerint fűszerezni egy 1 napos kirándulás keretein belül. Van itt szurdok, elhagyatott gyár, és egy eldugott paradicsomi helyen való fürdőzés is. :)