Ugrás a fő tartalomra

Nyitra

Sziasztok kedves Olvasók! Nemrég tettünk egy 3 napos kirándulást Szlovákiába, ami során több Nyugat-Szlovákiai látnivalót (várak, templomok, skanzenfalu stb.) is meglátogattunk. Ebből a sorozatból következik most az első rész, amelyben Nyitrát mutatjuk be.

Az egyeteméről és agronómiájáról híres város közel 80 ezer lakossal büszkélkedhet, és nagyjából 1-1.5 órányi autóútra található a magyar határtól. A legrégibb szlovák városnak mondják, történelme egészen a 9.-ik századig nyúlik vissza.
Vára ma a nyitrai püspökség székhelye. Ennek központi eleme a csodaszép Szent Emerám templom (borítókép). Na de erre majd egy kicsit később térünk vissza, most kezdjük az elején. :)

(katt a nagyobb felbontásért)
 A szokásos térképes segítség a látnivalókról. A kocsit mi ebben a parkolóban tettük le (hétvégén szombat délig fizetős csak, 0.6euro/óra): https://goo.gl/maps/U7zRpyCNpfr

Elsőként a Szent László piarista kolostorhoz lépcsőztünk fel. Szép kis park van előtte, szobrokkal.

Innen a Sarlós Nagyboldogasszony templomhoz sétáltunk le. Ez a város leglátogatottabb temploma, neoromán stílusú, a főoltár festményei alatt a 12 apostol szobra sorakozik.

Kicsivel arrébb találjuk a Szent Mihály kápolnát.

Útban a Fő-tér felé láttunk pár hangulatos boltot, beülős helyeket

Majd benéztünk a "Fő-térre", ahol épp valamilyen street food-os gasztrofesztivál és kirakodóvásár volt - kézműves hamburger, langalló, hot-dog, palacsinta, churros (mi ez utóbbit próbáltuk ki, egész finom volt). Itt találjuk a város színházát is amúgy (zöld busz mögötti épület) - nem túl szép, ezért sincs róla külön kép...

Következő állomásunk a szecessziós Megyeháza volt

A boltíves kapun átsétálva jutunk a Ferencesek kolostorához. Itt van egy kis tér egy füves dombbal.

Nagy Szeminárium

A Kluch palota aljában láthatunk egy Atlasz szobrot is

Ahogy haladunk tovább feltűnik a Szt. Emmerám székesegyház

De még mielőtt bemennénk, érdemes megnézni a kilátást a vár alatt a Zobor-hegy irányába

A vár belépős, többfajta jegy van. Lehet külön csak az udvarra is jegyet venni, ez 0.5euro. Lehet az udvarra+toronyba vagy udvarra+kiállításokra 2 euroért. Az all inclusive jegy 4 euro (szlovák vezetéssel 5). A kiállítások alatt a kazamatát, kincstárat és magát a templomot kell érteni.

Érdemes mindenképp felmenni a toronyba a kilátásért.

A jegyeken kívül a nyitvatartást is a lehető legjobban megbonyolították egyébként. Inkább meg se próbálom leírni hanem csatolom a képet..:D

Az udvaron találjuk II. János Pál pápa szobrát

Ha nem jutunk fel a toronyba (mert mondjuk nincs nyitva) akkor is érdemes bejönni az udvarra, innen is szép már a kilátás

De felülről azért mégis csak jobban látni :)
Jobb oldalt a Kálvária egy közelebbi képen.

Miután lejöttünk a toronyból megnéztük a templomot is. Két részből áll, van egy alsó és egy felső templom - a kettőt az évek során egybeépítették, egy lépcső biztosítja az összeköttetést. Hihetetlen szép (már-már giccses).

A templom oldalában találjuk a Vazul kutat (lásd borítókép), illetve ezt a faragott figurákból álló utolsó vacsora jelenetet.

A kazamata egy szinttel lejjebb van, nem nagy az egész, és sok látnivaló se akad pár csontvázon kívül (nem rabok voltak állítólag, temetkezési helynek használták).

Innen már csak visszasétáltunk a sétálóutcán a kocsihoz.
Nekünk nagyjából 4,5 órába telt körbejárni kényelmes tempóban a várost.

+2 TIPP: Ha szép az idő és nem kell sietni érdemes lehet egy kirándulást tenni a közeli Zobor-hegyi tanösvényen:
Illetve 30 km-re találunk egy arborétumot (Malonya) is ha netán útba esne:

Folyt. köv. :)

V & J

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Budapest 1. rész

Sziasztok! Budapestről, a mi csodálatos fővárosunkról lehetetlen lenne egy bejegyzésben írni, ezért úgy gondoltuk ez egy több részes sorozat lesz. Most egy laza 13 kilométeres sétával barangolunk a Duna két partján, mondhatjuk hogy a város egyik legszebb részén.

Slunj / Rastoke

Sziasztok! A mostani bejegyzésünk egy különleges helyet mutat be Horvátországban. A Plitvicei-tavak felé haladva,Karlovactól 50 kilométerre, található két folyó találkozásánál ( Slunjcica és Korana) Slunj. Egy vízesésekkel teli csodálatos kis városka.

Zrmanja-szurdok

Hali mindenki! Ebben a bejegyzésben egy különleges környéket szeretnénk ajánlani nektek,amivel egy Zadar környéki Horvátországi nyaralást lehet ízlés szerint fűszerezni egy 1 napos kirándulás keretein belül. Van itt szurdok, elhagyatott gyár, és egy eldugott paradicsomi helyen való fürdőzés is. :)