Ugrás a fő tartalomra

Székesfehérvár, Bory-vár

Sziasztok. A mai bejegyzésünkben Székesfehérváron, pontosabban a Bory-várban fogunk barangolni. De mint ahogy eddig is megszokhattátok, most is lesz pár plusz ajánló :)
Akkor hát irány a "kőbe zárt szerelem világa".

Bory Jenő építész-szobrász 40 nyáron keresztül építette saját tervei, fantáziája alapján ezt a csodálatos várat, feleségének Ilonának. 1912-ben vásárolta meg a telket Mária-völgyben és az I. világháború után kezdte el megépíteni ezt a múzeumnak is beillő várat.

A vár itt található : https://goo.gl/maps/RLGM21nSANH2 Az utcában lehet parkolni, mi itt a szobor mellett parkoltunk.
A belépőjegy : Felnőtt - 1500 forint , Kedvezményes ( 6-26 éves kor ) - 700 forint.

Ilona képmása rengeteg formában visszaköszön

A várban több száz szobor található, a falakat elborítják a festmények

Az előkert

Érdemes figyelmesen sétálni, hisz a falak is rejtegetnek rengeteg érdekességeket

Elefántudvar

Damoklész kardja (a fejünk felett lebegő állandó veszélyt szimbolizálja) a tornyok között

Százoszlopos udvar

Családi lakótorony

A hitvesi szeretet kápolnája

Az árkádsorok alatt is megannyi szobor

Innen felfelé vettük az irányt és megnéztük a Történelmi árkádsort.

Csúcsos torony

Kilátás a Csúcsos toronyból. Innen látszódik mennyire a családi házak közé épült.

Feljárat a Zászlós toronyba. Azt hiszem a kedvenc helyemnek is nevezhetném. Ez a lépcsődíszítés amit Bory Klárának köszönhetünk hihetetlenül csodálatos.

Zászlós torony

Az Elefántos udvar fölött találjuk a Képtárat.  Ez a hatalmas műterem megannyi képet és szobrot tartalmaz nem csak Bory Jenőtől, hanem több barátjától és kortárs művészektől is.

Komócsin Ilona, azaz Boryné. 1907-ben házasodtak össze és 3 gyermekük született ( Klára,Ilona, György)

A  II. világháborúban rengeteg kárt szenvedett a vár. Nyugdíjas éveiben ezt próbálta meg helyreállítani illetve a vár idegenvezetője is volt Bory Jenő. 1959-ben halt meg. Felesége Ilona 1974-ben tért örök nyugovóra.

Ez lett volna a kis beszámolónk a Bory-várról. Tényleg érdemes megnézni nagyon érdekesnek találom, hogy a házak között egy csendes kis utcácskában egyszer csak ott egy vár. A wikipedia szerint még a Guiness Rekordok Könyvébe is bekerült mint a világ legnagyobb épülete amit tulajdonképpen egy ember alkotott. Ez egy több órás program, itt nem lehet csak úgy átrohanni, hisz mindenhol annyi érdekességet lehet találni, mi is megállás nélkül fotóztunk és ámultunk.  Itt tényleg a "kövek beszélnek".

Na de ahogy mindig, most is ajánlunk a környéken pár látnivalót. Ha már elutazik ide az ember akkor érdemes ezeket is meglesni!

Székesfehérvár mellett található az Aranybulla Emlékmű. II.András állítólag innen hirdette ki 1222-ben az Aranybullát.
Helyileg itt találjátok : https://goo.gl/maps/29En1427hnG2

Egy kicsit odébb, már Pákozdon járunk a tavaly átadott Miska huszár szobránál. Elég monumentális.
Itt találjátok : https://goo.gl/maps/68zXr8TBxLo

Emellett Pákozdon található még a Sukoró arborétum illetve egy Katonai emlékpark is (mindkettő belépős). Mi most ezeket nem néztük meg idő hiányában, de majd valamikor rájuk sort kerítünk.

Az arborétum és a katonai emlékpark között található Doni kápolna

Még megnéztük a Szúnyog-szigetet pár fotó erejéig. Innen áthajókázhatunk Agárdra, vagy befizethetünk egy fél órás sétahajókázásra is, 800 Ft-os áron (ápr. 28-tól szept 30-ig).

És még mindig nem volt vége a napnak, átugrottunk a Velencei-tó déli partjára az Agárdi szabad strandra az idei év utolsó fürdőzésére (23 fok körül volt még a víz szeptember közepén). Ingyenes parkoló van a strand előtt.

Szép a naplemente innen

Hazafelé benéztünk ebbe a madár figyelő lesbe is a tó délnyugati részénél

A naplementéért és a madárcsicsergésért megérte :)

A napot pedig egy rövid sétával zártuk Székesfehérváron a belvárosban.
Leparkoltunk az Alba plázával szemben és onnan sétáltunk végig
(ironikus módon itt jóval több szúnyog volt mint a Szúnyog-szigeten)

Kató néni, a kofaárus szobra a belvárosban

Mujkó az udvari bolond 2 épület között ücsörög a fejünk felett

Országalma

Szent István székesegyház

Ezzel a pár képpel zárnánk a bejegyzésünk. Reméljük tetszett ez a barangolásunk is. Ha igen kövessetek minket Facebookon is, így nem maradtok le az újabb bejegyzéseinkről.

V&J

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Budapest 1. rész

Sziasztok! Budapestről, a mi csodálatos fővárosunkról lehetetlen lenne egy bejegyzésben írni, ezért úgy gondoltuk ez egy több részes sorozat lesz. Most egy laza 13 kilométeres sétával barangolunk a Duna két partján, mondhatjuk hogy a város egyik legszebb részén.

Slunj / Rastoke

Sziasztok! A mostani bejegyzésünk egy különleges helyet mutat be Horvátországban. A Plitvicei-tavak felé haladva,Karlovactól 50 kilométerre, található két folyó találkozásánál ( Slunjcica és Korana) Slunj. Egy vízesésekkel teli csodálatos kis városka.

Zrmanja-szurdok

Hali mindenki! Ebben a bejegyzésben egy különleges környéket szeretnénk ajánlani nektek,amivel egy Zadar környéki Horvátországi nyaralást lehet ízlés szerint fűszerezni egy 1 napos kirándulás keretein belül. Van itt szurdok, elhagyatott gyár, és egy eldugott paradicsomi helyen való fürdőzés is. :)