Ugrás a fő tartalomra

Trencsén

Sziasztok! Az ősszel tett 3 napos Szlovákiai kirándulás következő bejegyzését olvashatjátok. Trencsén elsősorban a váráról ismert, de azért a település is megér egy sétát. Plusz ajánlunk nektek egy szuper szállást is ha itt aludnátok.

A több mint 50ezer lakossal rendelkező város a Vág folyó mentén helyezkedik el. Neve egybeforrt a központját ide helyező Csák Mátéval. Uralkodása idején rengeteget fejlődött. Már a római korban is lakott volt a környék, katonai tábor állt itt. Azonban nem csak a vár miatt érdemes ellátogatnunk ide, a történelmi városközpontban is találunk érdekességeket, illetve a környéken is van pár látnivaló. De ezekről majd a beszámoló végén, most kezdjük az elején. :)

(katt a nagyobb felbontásért)
Áttekintő térkép a városközpontról. Jól látszik a vár és a sétálóutca. A városközponthoz viszonylag közel eső (bekarikázott) parkolók természetesen fizetősek. Mi a fentiben találtunk csak helyet napközben, ott 0.6euro/óra volt a parkolás. Hétköznap este 6 után és hétvégén ingyenes. Nekünk úgy nézett ki a program, hogy egyik nap késő délután, estefelé megnéztük magát a belvárost, a várat pedig egy másik nap délelőtt iktattuk be.

A várost kettészelő Vág folyó

Ez a látvány fogadja az utazót a Vág folyón átívelő hídon átkelve ahogy közeledünk a belváros felé. A vár már az autópályáról is látszódik.

A híres vízimanó szobor a belvárosban. Nagyon ötletes, egy vízsugarat köp ami aztán eltűnik majd újra előbukkan. Háttérben a Zsinagóga.

Annak ellenére hogy maga a város nem túl szép, a sétálóutcát azért mindenképp járjuk be, mert hangulatos. Este ne számítsunk nagy tömegre :D

Bal oldali képen a piarista kolostor, jobb oldalt pedig a Mária domb. A rajta lévő templomhoz egy 1500-as évekbeli fedett falépcső vezet. A várhoz ebből az irányból is feljuthatunk.

Piarista templombelső, és az előbb említett fedett lépcsősor.

Hotel Elizabeth a sétálóutca másik végén. Innen visszaindultunk ugyanazon az útvonalon.

Esti hangulat a "zsúfolt" sétálóutcán :)

Trükkös installáció lézerekkel, tükrökkel, és egy füstgenerátorral.

Impozáns látványt nyújt éjszaka is a vár

Mintha csak egy világító torony lenne

Ha a másik irányból közelítjük meg a várat akkor elsétálhatunk a híres középkori Hóhér ház mellett.  Jelenleg múzeumként funkcionál.

Mindenképp sétáljunk fel a Mária dombon található templomhoz, akár este is. Már innen is szép a kilátás a városra és a környező dombokra. Ebből az irányból tudjuk megközelíteni a várat is.

És akkor meg is érkezünk a vár bejáratához. 2 fajta túrára tudunk befizetni (A és B - 5 ill. 6 euroért). Annyi a különbség hogy a B túrában  van vezetés és 1-2 helyet mutatnak pluszban.

Várudvar ágyúval

A Csák Máté építette óratorony és a 2 szintes barakk. Szépen gondozott a gyep.

Mi az A-túrára mentünk, ebben benne volt a barakkban lévő kiállítás - fegyverek, páncélok, népviselet, festmények nézhetők meg. Az épületben találunk WC-t is.

A város látképe a "szerelem kútja" mellől. Az 1111 napig ásott közel 80m mély kutat a legenda szerint Szapolyai István ásatta a foglyul ejtett török lány Fatima szabadságáért cserébe Omár béggel.

Lenne még mit építeni..:)
Háttérben az "éheztető torony", ide belesve találunk pár kínzóeszközt és egy tömlöcöt.

Itt jövünk fel a belső várhoz

A város egy újabb perspektívából

Innen jó képet lőhetünk a várról is. Abba a toronyba fogunk majd felmenni. :)

A belső udvar

Útban a Csák Máté toronyhoz átmegyünk a Szapolyai palotán

Vajon itt részegen négykézláb mászott fel a várúr?

Ez pedig már a kilátás fentről. A vár hátsó részét látjuk. A jobb oldali toronyból készült a 4-el ezelőtti kép.

Panoráma a toronyból északi irányba

Jó nagy reflektorok

Épp érkezett egy kiadós zuhé úgyhogy gyorsan visszasiettünk a kocsihoz.

Itt véget is ér a beszámolónk Trencsénről. Hazaindulás előtt azonban még elugrottunk a közeli Vágsziklási kolostorhoz ami Szlovákia legrégebbi zarándokhelye. Két részből áll, ezek a Kissziklás és a Nagysziklás.

Malá Skalka : https://www.google.com/maps/place/P%C3%BAtnick%C3%A9+miesto+Skalka/@48.9094571,18.0735817,16.5z/data=!4m5!3m4!1s0x4714a211cbcada03:0x9dee8d9fde6a52f1!8m2!3d48.9059985!4d18.073926?shorturl=1

Kissziklás (Malá Skalka) - A Szt. Benedek tiszteletére emelt barokk templom.

Nagyon szép és letisztult a belseje

Épp egy építkezés zajlott a templom mellett, valószínűleg egy zarándokház készül.

Az út túloldalán egy kb. 1 km hosszú kaptatós gyalogösvény indul az erdőn keresztül Nagyszikláshoz, de persze kocsival is átmehetünk ha követjük a főutat.

Velka Skalka : https://www.google.com/maps/place/Kl%C3%A1%C5%A1tor+Ve%C4%BEk%C3%A1+Skalka/@48.912379,18.0741279,16z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x55f907fc966acbcb!8m2!3d48.9144734!4d18.0737503

Ez pedig már az 1224-ben alapított Benedek-apátság, Nagysziklás (Velka Skalka)

Ahogy sétálunk fel az ösvényen, jobb kéz felől találunk egy jópofa barlangot. Érdemes felmászni, mert nem csak egy üreg, hanem egész sokáig  el tudunk benne menni.

Idilli kilátás a kolostor bejáratától.

+1 TIPP a végére: ha szeretnétek egy jó szállást Trencsénben, a Zoerentals-t csak ajánlani tudjuk. Mi egy 60nm-es apartmant foglaltunk náluk Booking-on tök jó áron.

V&J

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Budapest 1. rész

Sziasztok! Budapestről, a mi csodálatos fővárosunkról lehetetlen lenne egy bejegyzésben írni, ezért úgy gondoltuk ez egy több részes sorozat lesz. Most egy laza 13 kilométeres sétával barangolunk a Duna két partján, mondhatjuk hogy a város egyik legszebb részén.

Slunj / Rastoke

Sziasztok! A mostani bejegyzésünk egy különleges helyet mutat be Horvátországban. A Plitvicei-tavak felé haladva,Karlovactól 50 kilométerre, található két folyó találkozásánál ( Slunjcica és Korana) Slunj. Egy vízesésekkel teli csodálatos kis városka.

Zrmanja-szurdok

Hali mindenki! Ebben a bejegyzésben egy különleges környéket szeretnénk ajánlani nektek,amivel egy Zadar környéki Horvátországi nyaralást lehet ízlés szerint fűszerezni egy 1 napos kirándulás keretein belül. Van itt szurdok, elhagyatott gyár, és egy eldugott paradicsomi helyen való fürdőzés is. :)