Ugrás a fő tartalomra

Nagyszombat

Sziasztok! A Szlovákiai utunkról szóló bejegyzések közül az utolsóhoz értünk. Ebben a rövid kis szösszenetben Trnava-t, azaz magyar nevén Nagyszombatot mutatjuk be nektek.

A 65ezer lelket számláló település Pozsony szomszédságában fekszik. Nem túl nagy központja van, viszont mindenképp megér egy sétát ha átutazóban vagyunk - mi 2,5 óra alatt bejártuk. Itt olvashatunk pár érdekességet a történetéről (például hogy már a rómaiak előtt is lakott volt, és hogy a szlovák nevét a városon átfolyó patakról kapta):

Térképes segítség a bejáráshoz (katt a nagyobb felbontásért). Mi a jobb alsó sarokban látható Billánál parkoltunk.

Elsőként a Szűz Mária mennybemenetelének temploma és kolostora felé vettük az irányt. A Nyugat-Szlovákiai Múzeumnak ad otthont.

Status Quo zsinagóga - belterében galéria működik. Az utcája éppen felújítás alatt volt amikor ott jártunk így kerülnünk kellett.

Szent Miklós püspöki székesegyház - az 1400-as években épült, építését Nagy Lajos király kezdte. Közel 300 évig az esztergomi érsekek székesegyháza. Szűz Mária kegyképe többször is könnyezett, e képnek köszönhetően lett a város zarándokhely.

Nekünk pedig menedéket nyújtott egy jégeső idején. :)

Szép fények vetültek a központ felé vezető utcára...

Mi azonban még északnak haladtunk hogy megnézzük a (borítóképen is látható) Keresztelő Szent János templomot. Homlokzatán egyből szemet szúrt az "Ezterhazi" felirat.

Furcsa egy időjárás volt az egyszer biztos. Hol esett, hol ragyogóan sütött a nap, vagy egyszerre mindkettő.

1635-ben Pázmány Péter egyetemet alapított a városban, amely ekkor a magyar kultúra központja volt.

Ez pedig már a sétálóutca a központban (bal oldali kép: előtérben a Szent Anna, háttérben a Szent Miklós).

Itt sikerült egy szép szivárványt is fotózni.

Tűztorony - 57m magas torony a Szentháromság téren, 1574-ben épült. Tetején kilátó üzemel, de van itt tourinform is. Sajnos mi pont zárásra értünk ide.

Szent Jakab apostol temploma - összesen 13 oltárral rendelkezik.

Innen már visszaindultunk a kocsihoz a másik nagy sétálóutcán a Hlavnán.

A város makettján jól látszik a központ négyzetes alakja.

A pálos Szent József templomot még azért gyors megnéztük mielőtt lement volna a nap :)

Illetve a város legrégebbi (14.sz.) temploma, a sétálóutca másik végén található Szent Ilona se maradhatott ki.

Ennyi lett volna a beszámolónk, reméljük tetszett. A legközelebbi viszontlátásra.
Addig is kövessetek minket Facebook-on, illetve most már Instagram-on is fent vagyunk - @barangoljvelunk. :)
V & J

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Budapest 1. rész

Sziasztok! Budapestről, a mi csodálatos fővárosunkról lehetetlen lenne egy bejegyzésben írni, ezért úgy gondoltuk ez egy több részes sorozat lesz. Most egy laza 13 kilométeres sétával barangolunk a Duna két partján, mondhatjuk hogy a város egyik legszebb részén.

Slunj / Rastoke

Sziasztok! A mostani bejegyzésünk egy különleges helyet mutat be Horvátországban. A Plitvicei-tavak felé haladva,Karlovactól 50 kilométerre, található két folyó találkozásánál ( Slunjcica és Korana) Slunj. Egy vízesésekkel teli csodálatos kis városka.

Zrmanja-szurdok

Hali mindenki! Ebben a bejegyzésben egy különleges környéket szeretnénk ajánlani nektek,amivel egy Zadar környéki Horvátországi nyaralást lehet ízlés szerint fűszerezni egy 1 napos kirándulás keretein belül. Van itt szurdok, elhagyatott gyár, és egy eldugott paradicsomi helyen való fürdőzés is. :)