Ugrás a fő tartalomra

Myrafälle

Sziasztok! Kicsit több mint egy éve nem írtam. Úgyhogy üdv ismét a blogomon! Legújabb bejegyzésemben, egy csodálatos ausztriai helyre fogunk barangolni : Myrafälle vízeséshez.

Myrafälle-t Muggendorg falucska határában találjátok meg, nem nehéz eltéveszteni mivel ki van jól táblázva. Hatalmas parkoló vár minket ahol nyugodtan el lehet férni. Onnan egy kis séta felfelé és már meg is látjuk a bejáratot, ahol a jegyet meg tudjuk venni (euro, bankkártya) illetve tudunk enni,inni, szuvenírt vásárolni és mosdóba menni.

Mi a határhoz közel élünk, így az út kb. 2 órás volt, két pályán is mentünk, utána viszont hangulatos kis falucskák következtek, mindenhol hegyekkel. Bécstől kb. 72 km-re találjátok meg ezt a kis csodahelyet. Reggel 8-tól nyit.

Belépőjegy : Felnőtteknek (15.év után) 5€

Gyerekeknek (6 év után) 1,50€

Lehet kombinált jegyet venni, mivel ennek a végén jobbra kezdődik egy másik túra a Steinwandklamm, amit mi most kihagytunk idő és felkészültség hiányában. Mielőtt ide is elmennétek nézzetek azért utána annyira nem könnyű túra :D A felnőtt jegy 8€ a gyerek pedig 2€.

Ilyen magyar nyelvű útmutatót is kapunk hozzá :

A vírushelyzet miatt azt a szabály vezették be,hogy egy irányú lett  az út, vagyis ha visszafelé jövünk nem a vízeséseknél jövünk vissza hanem egy erdei úton.

Már a bejárt felé ilyen csodás látvány fogad minket.

Az a bizonyos jelzés a bejáratnál, illetve a hidacska mellett láttok egy ilyen cuki házikót, mesefigurák mennek körbe benne.

Fa hidakon és lépcsőkön lehet a Myra patakon átkelni,miközben megannyi vízesés mellett haladunk el.

Csodálatosak

A növényvilág is nagyon változatos.

A látvány magáért beszél.

Arra készüljünk,hogy sokan lesznek.

Sajnos nem olyan hosszú az út hamar elfogynak ezek a csodálatos vízesések. Ha felérünk a tetejére egy mesterséges tavat fogunk találni.
Gyönyörű a víz színe. Mellette már a fő út halad. Ha kicsit tovább sétálunk lesz egy nagy pihenőhely illetve az út másik oldalán kezdődik a Steinwandklamm.
Mi a pihenőhely mellett mentünk tovább ahol az erdőben barangolva visszasétáltunk a bejáratig.

Ezért a kilátásért megérte erre kanyarodni.

Vagy ezért... Hausstein. Amit egyébként meg lehet mászni kb. 60 méter magas.

Mi az erdőben sétálva mentünk vissza.

A bejáratnál egyébként szintén van egy tó, aminek nagyon tiszta a vize, és láthatunk benne rengeteg halat.

Innen már csak a parkolóba kellett visszasétálnunk. Ha időtök engedi ne csak a vízesést nézzétek meg, akár egy túra a másik klammban, vagy másszátok meg a Haussteint. Sőt az úton visszafelé is van egy érdekes kilátó a Hohe Wand. Amit mi egy másik alkalomra tartogatunk.

Köszönöm,hogy elolvastátok!
Vanessa

katt ide:  Facebook

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Budapest 1. rész

Sziasztok! Budapestről, a mi csodálatos fővárosunkról lehetetlen lenne egy bejegyzésben írni, ezért úgy gondoltuk ez egy több részes sorozat lesz. Most egy laza 13 kilométeres sétával barangolunk a Duna két partján, mondhatjuk hogy a város egyik legszebb részén.

Slunj / Rastoke

Sziasztok! A mostani bejegyzésünk egy különleges helyet mutat be Horvátországban. A Plitvicei-tavak felé haladva,Karlovactól 50 kilométerre, található két folyó találkozásánál ( Slunjcica és Korana) Slunj. Egy vízesésekkel teli csodálatos kis városka.

Zrmanja-szurdok

Hali mindenki! Ebben a bejegyzésben egy különleges környéket szeretnénk ajánlani nektek,amivel egy Zadar környéki Horvátországi nyaralást lehet ízlés szerint fűszerezni egy 1 napos kirándulás keretein belül. Van itt szurdok, elhagyatott gyár, és egy eldugott paradicsomi helyen való fürdőzés is. :)